تهران ، خ امام خمینی ، جنب کوچه اطلاعات ، مجتمع تجاری خیام ، طبقه همکف ، پلاک 535 barco_sanat 021-66713556
فهرست
شما اینجا هستید » صفحه اصلی / ابزارالات / جوشکاری آرگون / تنگستن آرگون / سیم جوش آرگون

سیم جوش آرگون


سیم جوش آرگون

جوشکاری آرگون یا تیگ اینگونه عمل می کند که الکترود یا همان تنگستن به وسیله گاز محافظت می شود و قوس الکتریکی ایجاد میکند. این روش را باید به وسیله انبر الکترود گیر مخصوص که همان تورچ آرگون نام دارد انجام گیرد. سیم جوش آرگون یا همان الکترود های تنگستن بر اساس ترکیب شیمیایی آنها یعنی اکسید استفاده در آن و مقدار اکسید مورد استفاده به نسبت کل جرم الکترود تنگستن طبقه بندی می شوند. برای اینکه بتوانیم انواع مختلف الکترود تنگستن را تشخیص بدهیم بوسیله رنگ متفاوت آن ها را کد گذاری نموده اند.

اکسیدهای مورد استفاده در تنگستن جوشکاری آرگون عمدتاً از جنس توریم، لانتانیوم، زیرکونیوم و سریم می باشند که درصد ترکیب آنها با تنگستن می تواند بین 0.7 الی 4 درصد باشد.

سیم جوش آرگون

جوش آرگون در اتصال لوله های تحت فشار کاربرد فراوانی دارد. برای جوش دادن صفحات نازک و بسیار ظریف از این شیوه جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد.. جوشکار متخصص و آموزش دیده تنها کسی است که می تواند از جوش آرگون استفاده کند. این حرفه نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد. متداول ترین موارد استفاده از آرگون در جوشکاری مس و جوشکاری آلومینیوم با آرگون است. در صنایع پتروشیمی، صنایع دریایی و ساخت تجهیزات نظامی از جوشکاری با گاز آرگون استفاده می شود.

چون تزریق فلز پرکننده از خارج قوس انجام می شود اغتشاش در جریان قوس به وجود نمی آید و این باعث می شود کیفیت فلز جوش بالاتر رود. به همین دلیل عدم وجود سرباره و دود و جرقه، منطقه قوس و حوضچه مذاب بوضوح دیده می شود.

سیم جوش

مهمترین انواع سیم جوش آرگون بر اساس کد نامگذاری

به مانند انواع سیم جوش های دیگر، انواع سیم جوش آرگون نیز بر اساس سیستم مخصوص خود، کد گذاری می گردد. و به دلیل این که در این نوع از سیم جوش ها روان کننده استفاده نمی شود، سیستم نامگذاری آنها بسیار ساده می باشد، مهمترین آنها شامل موارد ذیل هستند:

  • سیم جوش آرگون ER 70S-3
  • سیم جوش آرگون ER 80S-B2
  • سیم جوش آرگون ER 310
  • سیم جوش آرگون ER 309Lsi
  • سیم جوش آرگون ER 309L
  • سیم جوش آرگون ER 308L
  • سیم جوش آرگون ER 308H

مزیت تنگستن آرگون

  • امکان انجام جوشکاری طولانی‌ مدت و بی ‌وقفه
  • جوشکاری رسوبی با کیفیت بالاتر
  • مهره‌ جوش مناسب
  • پاشش حداقلی مواد مذاب به مقطع
  • توانایی اتصال تنوع گسترده‌ ای از فلزات در ضخامت‌ های مختلف
  • بهره‌ وری بالا
  • نیاز به کمترین پاکسازی
  • توانایی جوشکاری در تمامی وضعیت‌ ها

مزیت اصلی روش جوشکاری آرگون این است که در آن نسبت به روش‌ های جوشکاری سنتی، کنترل الکترونیکی سریع ‌تر و بهتر صورت می پذیرد. این روش برای جوشکاری فلزات نرم ‌تر، مثل آلومینیوم مناسب می باشد. و در صنعت خودرو سازی متداول هستند، چون جوش‌ های تمیزی تولید می ‌کند و دارای سرعت بسیار بالایی می باشند.

چگونگی ایجاد قوس و شروع جوش، معمولی ترین روش ایجاد قوس روش دستی و تماس دادن تنگستن با سطح قطعه کار است. و تماس الکترود تنگستن که از میان کلاهک سرامیکی بیرون آمده است با سطح قطعه کار موجب جریان یافتن برق میشود.

وقتی که تنگستن را به آرامی از سطح کار بالا می آورید نیروی الکتریکی جریان خود را حفظ میکند جرقه ی کوچکی که در بین الکترود تنگستن و قطعه کار ایجاد می گردد تبدیل به قوس الکتریکی کاملی میشود. و به سادگی با بالا آوردن طول قوس صحیح برای قوس جوشکاری و نیروی الکتریکی و حرارت لازم را به دست می آورید.

سیم آرگون

خواص تنگستن آرگون چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

تنگستن آرگون طبیعی دارای ۵ ایزوتوپ پایدار و ۲۱ ایزوتوپ ناپایدار می‌ باشد. که در مقیاس تجاری با تجزیه اکسید تنگستن بوسیله هیدروژن یا کربن تولید می‌ گردد. تنگستن خیلی خالص قابل برش بوسیله اره آهن بر و انجام هرگونه

عملیات آهنگری، فشرده‌ سازی، کشش و چکش‌ کاری می‌ باشد.

در صورتیکه تنگستن ناخالص، ‌ترد و شکننده است و کار روی آن به سختی امکان‌ پذیر است. تنگستن آرگون در میان فلزات موجود دارای نقطه ذوب بسیار بالایی است. و در دمای بالای ۱۶۵۰ دارای بالاترین استحکام کششی است با توجه به اینکه اکسید کننده‌ های این فلز در هوا وجود دارد. این فلز بایستی به منظور جلوگیری از اکسید شدن بخصوص در دماهای بالا مورد حفاظت قرار گیرد.

مقاومت به خوردگی این فلز بسیار خوب می‌ شود و اثر اسیدهای معدنی روی آن بسیار ناچیز است. و انبساط حرارتی این فلز تقریباً همانند شیشه‌ های بروسیلیکات می‌ باشد که قابلیت کاربرد آن را با این شیشه‌ ها افزایش می‌ دهد.

فروشگاه بارکو صنعت شما را تا حد امکان با سیم جوش آرگون آشنا کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما تماس برقرار نمایید.

همچنین ما در این مقاله شما را با محصولات تنگستن آشنا می کنیم.

جوش آرگون چیست؟

جوش آرگون یکی از مهم‌ترین روش‌های جوشکاری در صنایع مختلف مانند پتروشیمی، نظامی، دریایی، هوایی، نیروگاه‌های برق و … است.

عوارض جوشکاری با آرگون چیست؟

گازهای ایجاد شده بسیار مضر بوده و ممکن است به سیستم تنفسی صدمات جدی وارد کند. از دیگر مضرات آن عوارض پوستی و پیری زودرس و … است..

برچسب ها :