تهران ، خ امام خمینی ، جنب کوچه اطلاعات ، مجتمع تجاری خیام ، طبقه همکف ، پلاک 535 barco_sanat 021-66713556
فهرست
شما اینجا هستید » صفحه اصلی / ابزارالات / هوا گاز / رگلاتور / فلومتر مانومتر اکسیژن

فلومتر مانومتر اکسیژن


فلومتر مانومتر اکسیژن

اگر فلومتر مانومتر اکسیژن با فشار شکن و گیج همراه باشد به این مجموعه مانومتر کپسول اکسیژن هم می گویند. و اگر بدون گیج و فشار شکن باشد به آن فلومتر اطلاق میشود. اما مانومتر اکسیژن یا به اختصار مانومتر از قسمت های مختلف تشکیل می گردد، که وظیفه تنظیم جریان گاز اکسیژن و مرطوب ساختن آن برای بیمار را دارد.

زمانی از فلومتر به صورت تکی استفاده میشود که در جاهایی مانند کلینیک ها و بیمارستان ها فشار اکسیژن ورودی به آن توسط فشار شکن ها کم باشد، برای مثال فلومتر توسط آداپتور اکسیژن به آتلت اکسیژن بر روی کنسول دیواری متصل میشود و اکسیژن مورد نیاز بیمار را تامین می نماید.

فلومتر مانومتر اکسیژن

این نوع از فلومتر مانومتر اکسیژن یکی از تجهیزات بسیار کاربردی در صنایع پزشکی بشمار می آید که سلامت بیمار را به همراه خواهند داشت. این فلومترها بر روی دستگاه انتقال اکسیژن به بیمار نصب می‌ گردد. وظیفه‌ ی مهم آنها، فیلتر کردن، تنظیم کردن جریان اکسیژن و مرطوب کردن اکسیژن برای بیماران خاص، است .این نوع از فلومترها از نرخ جریان دقیق برای اندازه‌ گیری برخوردار می باشد. این تجهیزات ارتباط مستقیمی با سلامت بیماران خواهند داشت. استفاده از این نوع فلومترها در بیمارستان‌ها و بسیاری از مراکز پزشکی، رایج خواهد بود. 

فلومتر مانومتر

کاربرد یا نقش فلومتر

نقش فلومتر مانومتر اکسیژن تنظیم دقیق نرخ اکسیژن در زمان اکسیژن دهی به بیمار است. میزان مصرف اکسیژن بیمار بر حسب لیتر بر دقیقه (L/min) توسط پزشک تجویز میشود. و فلومتر اکسیژن میزان این جریان را بر حسب L/min تنظیم می نماید. میزان دقت فلومترها بسته به کاربرد آنها برای نوزادان و یا بیماران حاد تنفسی متفاوت است.

توجه کنید که شما نمی توانید در منزل ( برای کپسول اکسیژن خانگی ) ، تنها از فلومتر مورد استفاده خود قرار داد. بلکه در واقع تنها در صورتی از فلومترها به صورت تکی استفاده می گردد که فشار گاز اکسیژن خروجی از کپسول ، توسط فشار شکن ها از قبل ، کمتر باشد. این افت فشار در بیمارستان ها قابل دسترسی است و زمانی رخ می ‌دهد که فلومتر به منبع تغذیه ی گاز اکسیژن بیمارستان آن هم به صورت مستقیم وصل باشد.

نحوه عملکرد و تنظیم فشار با مانومتر

توجه کنید که نحوه کار کردن و تنظیم فشار با مانومترها ، بسیار راحت و ساده است . پیش از هر کاری، شما باید مانومتر را به کپسول متصل کنید، در مرحله ی بعد به کمک رگلاتور، میزان خروج گاز اکسیژن طبی را دقیقاً به اندازه تجویز پزشک تنظیم نمایید، پس از اتمام کار رگلاتور را ببندید.

و برای مرطوب کردن گاز اکسیژن ( استفاده آب داخل مخزن ) ، حتماً باید از آب مقطر و استریل استفاده شود. وجود آب در مخزن باعث می گردد تا گاز اکسیژن مصرفی مرطوب شود و بیمار بتواند تنفس راحت تری را تجربه کند. دقت نمایید که این آب باید عاری از هرگونه میکرو ارگانیسم باشد. اگر از آب غیر استریل استفاده کنید، ممکن است که بر روی لایه ی داخلی مخزن، پس از مدت کوتاهی لایه ای نازک رسوب ( آهک ) کند.

خرید فلومتر مانومتر اکسیژن

 از جمله مزایای این فلومتر مانومتر اکسیژن، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  •    برخورداری از کارایی بسیار بالا
  • قابلیت بهره برداری ساده و آسان 
  • برخورداری از هزینه‌ ی مقرون به صرفه و مناسب
  • قابلیت کنترل دقیق و ایده‌آل جریان هوا برای بیماران 
  • قابلیت حداکثر مرطوب کنندگی اکسیژن برای بیماران 
  • برخورداری از متریال تولیدی بسیار مقاوم و کاربردی با عمر طولانی و بلند مدت

فروشگاه بارکو صنعت در همین راستا برای مشتریان گرامی در حال فعالیت می باشند. و تا حد امکان شما را با این محصول فلومتر مانومتر اکسیژن آشنا نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار نمایید. همچنین می توانید با محصولات دیگر رگلاتور آشنا شوید.

آیا مانومتر و فلومتر باهم فرق دارند؟ تفاوت این دو در چیست؟

بله ، به طور کلی می توان گفت که فلومتر مانومتر جزئی از مانومتر است. در واقع اگر به دنبال دانستن تفاوت اصلی مانومتر و فلومتر هستید ، باید بدانید که اگر فلومترها در کنار گیج ها و فشار شکن ها توسط فروشگاه بارکو صنعت به فروش برسد، به این مجموعه ، مانومتر گفته می ‌شود. ولی اگر مانومتر بدون فشار شکن ، ارائه شود به آن ، فلومتر می گویند.

قیمت فلومتر مانومتر چند می باشد؟

با توجه به نوسانات به روز بازار برای استعلام قیمت این محصول می توانید با مجموعه ما تماس برقرار نمایید.

برچسب ها :