تهران ، خ امام خمینی ، جنب کوچه اطلاعات ، مجتمع تجاری خیام ، طبقه همکف ، پلاک 535 barco_sanat 021-66713556
فهرست
شما اینجا هستید » صفحه اصلی / ابزارالات / شیر کپسول CO2

شیر کپسول CO2


شیر کپسول CO2

شیر co2 دارای تنوع بسیار است. که هر کدام از مخازن دارای ظاهر و کاربرد متفاوت از شیر را به خود دارند. شیر کپسول Co2 صنعتی از یک مدل برخوردار است ولی نوع آتش نشانی متفاوت است. مجموعه توسعه صنعت ایرانیان در زمینه صنعتی فعال می باشد. نوع دی اکسید کربن همواره از نوع سوپاپدار است و در صورت نداشتن سوپاپ از خرید محصول خودداری نمایید. برندهای مختلفی در تولید و فروش فعال می باشند که اعم از ایرانی ، ترکیه ، ژاپن می باشد.

شیر کپسول CO2

این محصول بعنوان محافظ و واسطی بین فشار داخل سیلندر و مصرف کننده بوده که مصرف کننده را قادر می سازد. که فشار و محتویات داخل سیلندر اعم از گاز یا مایع فشرده شده درون مخزن را به میزان مورد نیاز جهت مصرف از داخل سیلندر خارج نماید.

در بین انواع مختلف شیرهای موجود تفاوت در قسمت دوم یعنی مغزی و شفت که وظیفه انتقال فشار از داخل سیلندر به بیرون را دارا می باشد است. که بسته به قدرت هیدرودینامیکی این ساختار شیرها تقسیم بندی می گردد. و به عنوان شیر خوب و یا شیر ضعیف و غیر استاندارد شناخته می شود.

شیر کپسول

شیرهای فشار قوی جهت گازهای شیمیایی با دو دسته بصورت تقسیم بندی می شوند، که به شرح زیر می باشد.

  1. دسته اول گازهای خنثی با خاصیت ضد اسیدی، این قبیل شیرهای که عموما بصورت گاز می باشند عموما بعلت فشار بالای متراکم شده در سیلندر در مدل بدون سوپاپ و از جنس برنج هستند.
  2. دسته دوم گازهای خنثی مایع با خاصیت ضد اسیدی، این قبیل شیرها که عموما جهت گازهای مایع همانند دی اکسید کربن و پرسی و غیره به کاربرده می شوند در مدل های سوپاپدار و عموما از جنس در بازار موجود بوده که این سوپاپ در واقع خاصیت اطمینان بخشی جهت جلوگیری از وقوع انفجار بعلت بالا رفتن فشار مایع داخل سیلندر را اجرا می کند.

شیر کپسول CO2 که در آتش نشانی ها مورد استفاده قرار می گیرد چگونه است؟

در مشاغل آتش نشانی که سر و کار بیشتری با انواع کپسول های CO2 برای خاموشی آتش دارند. از شیرهای پنوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد. نام دیگر این شیرها، شیر اتوماتیک است. و این شیرها به مقدار زیاد در آتش نشانی ها استفاده می گردد. این شیرها از لحاظ شکل ظاهری مانند شیرهای معمولی هستند.

اما در کارایی تفاوت هایی با یکدیگر دارند، این تفاوت ها مربوط می شود. به نحوه مصرف این شیرها، از لحاظ ساختاری شیرهای پنوماتیک دارای یک اهرم بوده. که در زمان وقوع آتش سوزی، به حالت خودکار با برداشته شدن قسمتی که رنگ آن قرمز بوده و آن را اشپیل می نامند. شروع به پاشیدن گاز به داخل محیطی که درگیر آتش سوزی شده می کند.

شیر کپسول CO2

فروشگاه بارکو صنعت تا حد امکان شما را با شیر کپسول CO2 آشنا نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه ما تماس برقرار نمایید. همچنین می توانید با محصولات دیگر لوازم هوا گاز آشنا شوید.

برچسب ها :